Uitati-va de ce platim taxa radio: ca sa aiba bani SRR sa promoveze ilegal candidatii PSD si PNL !

Noiembrie 3, 2008

Trei fufe care sparg banii romanilor pentru interesele lor

Trei fufe care sparg banii romanilor pentru interesele lor

Sunt melodiile difuzate de postul public de radio o formă de publicitate peste limitele admise de legea electorală pentru vedetele candidate la alegerile parlamentare Dida Drăgan şI Luminiţa Anghel? Aceasta e întrebarea care poate fi pusă după ce Radio România Actualităţi a difuzat, în cadrul unui top, melodii ale celor două cântăreţe, asta la două zile de la începerea campaniei electorale.

Cum în urmă cu nici două săptămâni, Consiliul Naţional al Audiovizualului a interzis difuzarea unei reclame pe care o făcea cântăreaţa şi actuala candidată a PSD la parlamentare, Luminiţa Anghel, la o cremă de faţă, pe motiv că astfel aceasta obţinea publicitate suplimentară faţă de ceilalţi candidaţi, se poate considera că este vorba de acelaşi lucru. Narcisa Iorga, de la CNA, crede însă că nu. Legea electorală pare să spună, totuşi, că da.
Aspirante la fotoliul de parlamentar al României, cântăreţele Dida Drăgan (candidată din partea PNL) şi Luminiţa Anghel (candidată din partea PSD) au avut parte zilele acestea de o mediatizare consistentă din partea Radio România Actualităţi.

„Vehiculele” acestei prezenţe sporite în mass-media sunt melodiile cântate de cele două – „O lacrimă de stea” a Didei Drăgan şi „Let me try” a Luminiţei Anghel, parte din „Topul celor mai frumoase melodii româneşti”, a cărui ultimă ediţie a fost difuzată duminică, în a doua zi a campaniei electorale.

Candidaţii au voie să apară doar la emisiunile electorale

Trebuie spus că, anterior, Consiliul Naţional al Audiovizualului interzisese o reclamă a Luminiţei Anghel pentru o cremă de faţă pe motiv că, astfel, aceasta ar beneficia de o mediatizare excesivă în raport cu ceilalţi candidaţi, prin difuzarea respectivului spot publicitar.

Baza legală a deciziei a fost Articolul 9, alineatul 1 din Decizia 792, care prevede că „În perioada campaniei electorale, candidaţii au acces la posturile publice şi private de radio şi televiziune, inclusiv la cele prin cablu, numai în emisiunile prevăzute la art. 8 din prezenta decizie” (e vorba de emisiunile electorale).

Membru CNA: „Difuzarea melodiilor nu e supraexpunere”

Contactată de ziarul „Curentul”, membra CNA Narcisa Iorga a fost însă de părere  că difuzarea melodiilor celor două candidate nu reprezintă o supraexpunere mediatică în raport cu ceilalţi candidaţi.

În opinia sa, există o diferenţă între reclama Luminiţei Anghel şi difuzarea melodiilor celor două, acea diferenţă constând în faptul că „respectivul top este difuzat doar într-o singură zi a campaniei electorale”.

Membra Consiliului Naţional al Audiovizualului a emis această părere deşi în decizia judecătorească citată mai sus se specifică foarte clar faptul că în perioada campaniei candidaţii au acces media NUMAI în emisiunile electorale.
De altfel, promovarea mascată a celor două candidate ar putea fi legată şi de culoarea politică a preşedintelui Radioului public, Maria Ţoghină. Este de notorietate relaţia sa cu PNL, partid care a şi susţinut-o pentru această funcţie, în 2005.
sursa : Curentul

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: